De staking door buschauffeurs in Almere, is voorbij. Dinsdagochtend van 05.00 uur tot 09.30 uur legden zij het werk neer.
De buschauffeurs willen meer veiligheid voor zowel de reizigers als de buschauffeurs en stelden de gemeente daarom een ultimatum. Omdat een akkoord op het ultimatum uit bleef, werd de aangekondigde staking voortgezet.
Nieuwe staking
Als de gemeente niet tegemoet komt met een akkoord voor de gestelde voorwaarden, dreigen de buschauffeurs om ook volgende week te staken. In plaats van in de ochtendspits, willen zij dan in de avondspits het werk neerleggen.
