De bekende bol wat vroeger kenmerkend was voor het centrum van Almere Buiten, is terug van weggeweest. Woensdagochtend is het kunstwerk teruggeplaatst na jarenlange afwezigheid.
Toen het Globeplein werd gerenoveerd, is het kunstwerk in de opslagruimte van de gemeente gezet. Het was al die tijd niet zeker of deze werd teruggeplaatst, omdat het kunstwerk veel geld kost. Zo was het kunstwerk vroeger aangesloten op water waardoor de bol in beweging kwam.
Nu is er voor gekozen om de bol schoon te maken en te plaatsen op het Buitenplein achter het station van Almere Buiten. Of de bol in de toekomst weer aangesloten zal worden op water, sluit de gemeente niet uit.
