Burgemeester Franc Weerwind heeft een bedrijfspand op industrieterrein De Steiger voor 4 weken gesloten, omdat bij een integrale controle van de gemeente, Belastingdienst, Kansspelautoriteit én de politie Midden-Nederland op 19 maart in het pand illegale kansspelen werden gespeeld.
Ook werd zonder vergunning het horecabedrijf uitgeoefend.
Illegale gokactiviteiten
De burgemeester constateerde dat de exploitant zich niet voldoende heeft ingespannen om activiteiten te voorkomen of te beëindigen. "Illegale gokactiviteiten tasten de openbare orde aan en hebben een aanzuigende werking op criminele organisaties door de hoge opbrengsten. Dit is een zeer ernstig feit", aldus de gemeente in een verklaring.
Gelet op het belang van de openbare orde, om de rust te herstellen én het signaal af te even dat dergelijke praktijken niet worden toegestaan is het pand nu voor 4 weken gesloten.
