Vrijdagavond vond aan de Havenkom het concert van AJSO plaats, wat ook aangeduid werd als afscheidsconcert voor Annemarie Jorritsma als burgemeester.
Tijdens het concert werd uitgebreid aandacht besteed aan het afscheid van Annemarie Jorritsma als burgemeester, zo deelde Jörgen Raymann veren uit, zong Tineke Schouten als Tina Turner het nummer 'Proud Mary' waarbij ook Jorritsma spontaan meezong, en werd er een heus afscheidslied door het publiek gezongen.
