Nieuws

Wethouder Mulder legt functie neer

Wethouder Henk Mulder (PvdA) legt per 30 september zijn functie als wethouder neer. Hij laat in een brief aan de gemeenteraad weten dat zijn wethouderschap in Almere niet te combineren is met zijn privéleven.

"Het was een moeilijke keuze, want ik heb jaren met heel veel plezier met en aan de stad gewerkt. De innovatiekracht en de energie die je hier vindt, vind je niet snel. Maar helaas valt de intensiteit van het wethouderschap op dit moment niet te combineren met mijn thuissituatie", aldus Mulder.

Groningen

Begin oktober zal Mulder aan de slag gaan als directeur bij de Dienst Groningen van de Nationaal Coördinator Groningen: zo zal hij zich gaan bezighouden met de afhandeling van aardbevingsschade door gaswinning.

Henk Mulder was 2.5 jaar wethouder in Almere en volgde destijds Adri Duijvestein op.