Nieuws

Parkeerapparatuur vervangen bij parkeergarages en -terreinen in Almere Stad

Bij alle 14 parkeergarages en -terreinen in Almere Stad wordt dit jaar de parkeerapparatuur vervangen. De nieuwe apparatuur zal tussen september end ecember gefaseerd ingevoerd worden, wat zorgt voor een verbetering van de betaalmogelijkheden en het uitrijden. Na een aanbestedingstraject hebben de firma Schmit uit Zoetermeer en de gemeente Almere afgelopen woensdag het contract voor de vervanging van de parkeerapparatuur getekend. Dit contract omvat nieuwe betaalautomaten, in- en uitritten, slagbomen en camera's bij alle parkeergarages en -terreinen in Almere Stad. Naast de levering zal Schmit ook de komende jaren het onderhoud van de parkeerapparatuur verzorgen.

Snel en makkelijk

De nieuwe apparatuur is uitgerust met kentekenherkenning, waar bij het uitrijden de kentekens herkend worden en de slagbomen automatisch open zullen gaan zonder dat er een uitrijkaart aangeboden hoeft te worden. Hierdoor kan men snel en gemakkelijk uitrijden. Het kenteken zal na het uitrijden direct worden gewist uit het systeem. Bij alle betaalautomaten kunt u voortaan betalen met uw bankpas of creditcard. Bij een deel van de nieuwe automaten blijft het mogelijk om met cashgeld te betalen. De nieuwe apparatuur is eenvoudiger in gebruik en minder storingsgevoelig.