Woensdagavond is op de Markt in Almere Haven twee minuten stilte gehouden voor de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en de slachtoffers van oorlogen na de Tweede Wereldoorlog.
Onder andere werden er kransen gelegd door burgemeester Franc Weerwind en wethouder Frits Huis. Ook oud-burgemeester Annemarie Jorritsma was aanwezig om bloemen neer te leggen bij het monument.
