Nieuws

[Video] Eerste fruitboom geplant op Buitenplein in Almere Buiten

Woensdagochtend om 10.00 uur is de eerste fruitboom op het Buitenplein in Almere Buiten geplant.

In aanwezigheid van verschillende Buitenaren werd door medewerkers van het gebiedskantoor Almere Buiten en Boogaart de eerste boom geplant.

Buitenplein

Het Buitenplein is een tijdelijke ontmoetingsplek, zolang er op deze locatie niet wordt gebouwd. Op 7 oktober heeft de gemeente de Buitenaren tijdens een Meet & Greet gevraagd naar hun reactie op twee varianten voor de overdekte ontmoetingsplek en ook op de plannen voor de inrichting van het Buitenplein: groen én kleurrijk waren de wensen.

Aan de groene uitstraling van het plein wordt deze week een belangrijke impuls gegeven met de aanleg van een kleine boomgaard. Vijftig fruitbomen uit de polder, dertig jaar oud, krijgen er een tweede leven. Tijdens de donkere dagen zorgen lampjes in de bomen voor een feestelijk gevoel en in het voorjaar verandert het plein in een prachtige groene oase.

Voor de indoor ontmoetingsplek wordt de komende weken een vergunning aangevraagd. Het plan is om het Buitenplein in het voorjaar helemaal op orde te hebben, zodat het plein voor het buitenseizoen klaar is.